برنامه‌های ویلموتس یکی‌یکی لغو می‌شوند!/ سرمربی بلژیکی همچنان مقابل کمبودها سکوت می‌کند؟

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که مارک ویلموتس مربی بسیار آرامی است که سعی می‌کند از هرگونه تنش و جنجال و درگیری با اهالی فوتبال برخلاف کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم‌ملی دوری کند. مدیران فدراسیون فوتبال هم در این مدت تا توانسته‌اند، مقدماتی را فراهم کرده‌اند که این مربی بلژیکی از فضای رسانه‌ای دور باشد تا با سوالات جنجالی و سوژه‌های انتقادی که از سوی رسانه‌ها مطرح خواهد شد، روبه‌رو نشود. اما سرمربی جدید تیم‌ملی برای همیشه در مقابل مشکلات آرام خواهد بود. با گذشت چندماه مدیران فدراسیون به خاطر مشکلات مربوط به تحریم، نتوانسته‌اند حقوق این مربی را پرداخت کنند. به این قضیه ناتوانایی فدراسیون در پیداکردن حریف تدارکاتی برای تیم‌ملی بزرگسالان را هم اضافه کنید.

 

بنگلادش با ایران بازی نکرد!

مهدی تاج و همکارانش تلاش داشتند مقدمات برگزاری یک بازی دوستانه با بنگلادش را در تاریخ ١٤ شهریورماه فراهم کنند که این برنامه منتفی شد. دلیلش هم درخواست بنگلادش برای برگزاری مسابقه سه‌روز زودتر از تاریخ پیشنهادی فدراسیون فوتبال ایران بود. از طرفی دیگر مدیران فوتبال ایران مذاکراتی هم با فدراسیون فوتبال گرجستان انجام داده بودند تا یک بازی دوستانه با این کشور در تفلیس برگزار شود که این بازی هم به خاطر شرایط سخت پروازی منتفی شد. کاروان تیم‌ملی برای این بازی باید ابتدا به استانبول و سپس به تفلیس سفر می‌کرد و دوباره بعد از مسابقه برنامه بازگشت به استانبول و سفر به هنگ‌کنگ در دستور کار بود. به همین دلیل به خاطر فرصت کوتاه تا بازی با هنگ‌کنگ که ١٩ شهریورماه برگزار می‌شود‌، دیدار با گرجستان هم لغو شد و احتمالا تاریخ دیگری برای آن تعیین خواهد شد.

 

برنامه جدید چیست؟

حالا اما با توجه به ناتوانی فدراسیون در تدارک بازی دوستانه،‌ برای اردویی که تیم‌ملی در کمپ اسپایر قطر قرار بود برپا کند، احتمالا این اردو هم لغو می‌شود و ویلموتس اردوی تیم‌ملی را باید در تهران برگزار کند و بدون بازی تدارکاتی به تیم‌ملی به مصاف هنگ‌کنگ برود. مشکل پیداکردن حریف تدارکاتی برای تیم‌ملی بحرانی است که سالیان زیادی است فوتبال ملی ایران را درگیر کرده است. حالا حسابش را بکنید که ویلموتس تا چه زمانی می‌تواند این ناتوانی فدراسیون را در تدارک بهترین برنامه‌ها برای تیم‌ملی تحمل کند. حسابش را بکنید، با شروع لیگ برتر و تعطیلی مسابقات لیگ،‌ باز هم شاهد اعتراض مربیان لیگ برتری به تعطیلی‌ها و خستگی بازیکنان ملی‌پوش و جنجال‌های تکراری خواهیم بود.

 

ویلموتس تا کی سکوت می‌کند؟

تجربه نشان داده که سرمربی تیم‌ملی باید با دعوا و درگیری و اعتراض شدید از مدیران فدراسیون برای تیم‌ملی امتیاز بگیرد و مارک ویلموتس فعلا بنا را بر اعتماد و تعامل گذاشته است. ولی اگر قرار باشد فضا به همین ترتیب ادامه پیدا کند و فدراسیون مسابقات تدارکاتی مناسبی برای تیم‌ملی درنظر نگیرد،‌ قطعا فوتبال ایران باز هم وارد بحران خواهد شد و سکوت ویلموتس هم شکسته می‌شود.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

برچسب ها : ایران .فدراسیون.مهدی تاج.مارک ویلموتس ,

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته

» تعبیر خواب پیاز »» جمعه 29 آذر 1398
» پیروزی ساحلی‌بازان ایران برابر عمان »» شنبه 13 مهر 1398
» پیروزی رئال مادرید مقابل گرانادا/ اولین گل هازارد »» شنبه 13 مهر 1398
» پیروزی لیورپول در دقیقه ۵+۹۰/ هشتمین برد متوالی کلوپ جنجالی بود! »» شنبه 13 مهر 1398
» شکست بایرن در مونیخ و توقف دورتموند و لایپزیگ »» شنبه 13 مهر 1398
» سیمئونه: به دنبال انتقام از یوونتوس نیستیم »» چهارشنبه 27 شهریور 1398
» مدافع عنوان قهرمانی فصل را با شکست شروع کرد/ بارسلونا در شب بازگشت مسی مساوی کرد »» چهارشنبه 27 شهریور 1398
» علی کریمی: هر کی میره استادیوم، وصیت نامه‌اش رو بنویسه! »» چهارشنبه 27 شهریور 1398
» زیدان: باید در همه سطوح پیشرفت کنیم/ پاری سن‌ژرمن در غیاب کاوانی و ام‌باپه هم قوی است »» چهارشنبه 27 شهریور 1398
» تغییر ساعت دربی ۹۰/سهمیه ۵۰ درصدی به تماشاگران دو تیم اختصاص یافت »» چهارشنبه 27 شهریور 1398